מעוניינים להרחיב גישה לקהלים בינלאומיים?
חושבים שהמוזיקה שלכם עשויה לעניין מנהלי פסטיבלים בעולם הרחב?
האם אתם מוכנים לייצוג בחו״ל?
האם המוזיקה שלכם תתקבל על ידי קהלים זרים?
מדי שנה אנחנו מציגים מוזיקה ומוזיקאים ישראלים ביריד החשיפה הגדול בעולם בתחומו למוזיקה מרחבי העולם.
הביתן הישראלי יציג ב2023 שנים עשר הרכבים מוזיקלים שייבחרו ע״י ועדה אומנותית. (חברי הוועדה ייחשפו לאחר פרסום המוזיקאים הנבחרים) בנוסף במידה וייבחר הרכב ישראלי לשואוקייס ביריד womex, תתמוך העמותה בשיתוף מפעל הפיס בשואוקייס של ההרכב הנבחר.
כיצד להיות מוכנים להרחבת שווקים במרחב הבינלאומי ומה חשוב לדעת לפני שטורחים על הגשה.
מומלץ לקרוא ולאמץ את ההמלצות לקראת ההגשה הקרובה או הגשות עתידיות.
כיצד בוחרת הוועדה האומנותית את המוזיקאים?
פרט לטעם אישי, חיבה לאמן כזה או אחר, ישנם כמה קריטריונים שאי אפשר לדלג עליהם…
הרכב פעיל – הרכב שנמצא בתנועה. כן.. כן. תנועה יוצרת תנועה ומזרימה אלינו הזדמנויות וחוויות והמלצות, ותשומת לב.
כדאי מאוד שתהיו עסוקים בדבר החשוב באמת: ביצירת מוזיקה, בהוצאה לאור של תוכן מוזיקלי, בהופעות.
הרכב בעל קילומטראז׳ ועשייה ניכרת, הרכב פעיל שפרסם חומרים בזמן האחרון, נמצא בזירה, עסוק עם פוטנציאל התפתחות הוא אטרקטיבי יותר.
יתרון משמעותי להרכבים בעלי צפי הופעות קדימה בחו״ל.
מבחינת מנהלי פסטיבלים באירופה למשל, אם יש לכם סיור אירופאי, עלויות ההטסה יהיו פחותות ולכן יעדיפו הרכב שכבר נמצא בסביבה. תמיד!
תוכן מוזיקלי – התוכן המוזיקלי – מוזיקה שמייצגת תרבות מקומית, מוזיקה יהודית, ישראלית, מוזיקה מקורית, משהו שמייחד אתכם, שאין לאף אחד אחר. בלתי סביר להציג הרכב פלמנקו בביתן הישראלי כשממולו ברוב פאר והדר ניצב הביתן הספרדי.
אגב, מומלץ לבוא לראות במו עינכם איך ממשלת ספרד מעיפה קדימה את הייצוג של המוזיקאים שלה.
נוכחות דיגיטלית – צפיות, עוקבים, תגובות – זה אומר שיש לכם קהל! שמתעניינים בכם.
משבצים בתוכנית אומנותית יחפשו תמיד לראות היקף של נוכחות דיגיטלית. זו אינדיקציה מבחינתם וסימן שמדובר בהרכב שמתנהל נכון, שיהיה קל יותר איתו כי הוא יידע איך לשתף פעולה עם פרסומים של הפסטיבל כאשר תשובץ הופעה שלו.
Export Ready – מוכנות לייצוג
ערוץ יוטיוב עם קטעי וידאו מופקים בצורה הולמת (לרוב יחפשו הסוכנים וידאו שמציג ביצוע live).
תיאורים וכיתובים באנגלית על הערוץ.
אתר אינטרנט באנגלית
תמונות יח״צ מקצועיות, מעולות ברזולוציה גבוהה. אי אפשר להגיע לפלטפורמת השיווק הגדולה בעולם עם חומרים ברמה חובבנית.
זיקה מוכחת לקהלים בינלאומיים
הרכב שיש לו ביקוש מוכח בחו״ל, הוזמן להופיע בעבר.
הרכב שקהל מהעולם מגיב לעשייה שלו (בקומנטים, בהורדת המוזיקה וכו׳).
הרכב שיש דרישה למוזיקה שלו (רכישת זכויות, לייבלים וכו׳) מגורמים בחו״ל.
להופיע ברחבי העולם זה בהחלט תענוג אך מומלץ ללמוד ולחקור את השווקים לפני שמשקיעים ועושים מאמץ בכיוון הזה.
מה זה יריד חשיפה ואיך זה עובד?
יריד חשיפה הוא כנס מקצועי לכל דבר אליו מגיעים אנשי המקצוע וכל העוסקים במלאכת המוזיקה.
היריד נערך במתכונת של מפגשי נטוורקינג, הרצאות סדנאות וכמובן, הדובדבן – הופעות מוזיקה, שואקייס, של הרכבים ומוזיקאים שעברו סינון ובחירה קפדנית של חבר שופטים.
אודות וומקס
womex – וומקס הוא יריד החשיפה הגדול בתחומו למוזיקה. הוא מתקיים מדי שנה בסוף השבוע האחרון של חודש אוקטובר.
זו הפקה גרמנית מוקפדת שבסיסה בברלין אך מדי שנה היא מתארחת בעיר אירופאית אחרת ומשתפת פעולה עם הרשות המוניציפלית של העיר הנבחרת. כך יוצא שוומקס הוא פסטיבל חשיפה ונטוורקינג אשר נודד באירופה, מה שמשאיר אותו רענן, דינמי ומרתק למבקריו שזוכים מדי שנה בנוף ואווירה אחרים לגמרי. ב 1994 הופקה המהדורה הראשונה כיריד חשיפה של מוזיקת עולם world music. היום ממרום 28 מהדורותיו מגדירים אותו המארגנים
כ worlwide music expo. התוכנית האומנותית שלו מגוונת – פיוז׳ן, ג׳אז, מוזיקת DJ’s, פופ, אתני – ופוקדים אותו אלפי בעלי מקצועי מתחום המוזיקה והתרבות אולם גם מענפים נוספים בעלי אינטרס מקצועי במוזיקה (קולנוע, תיאטרון).
ביקור ביריד
היריד פתוח למבקרים בתשלום מראש. מדי שנה נוהרים אליו אלפי אנשי מקצוע ואוהבי מוזיקה: נציגים של למעלה מ 90 מדינות שמתכנסים לפאנלים, הרצאות, מפגשים מקצועיים, פעילויות נטוורקינג, צפייה בשואוקייסים, הרחבת קשרים והיכרות עם עמיתים ומשתפי פעולה חדשים.
בשעות היום הפעילות מתרחשת בעיקר בביתנים הרבים הפרוסים במתחם ענק. פגישות אישיות אקראיות או כאלה שנקבעו מראש, היכרויות חדשות, פיתוח קשרים וכו׳. בערבים מתחילה החגיגה. שפע של הופעות מגוונות מרחבי העולם, הרכבים מוזיקלים מפינות רחוקות.
המופעים עברו סינון ונבחרו ע״י נבחרת שופטי וומקס (שמתחלפת מדי שנה). הבמה המכובדת מתפנה עבורם למשך 45 דקות מדויקות בה הם מנסים להרשים וללכוד את תשומת לבם של מבקרי היריד והמנהלים האומנותיים שהצליחו למשוך להופעה שלהם. החשיפה גדולה ומיוחצנת.
מוזיקאים ישראלים רבים זכו לזינוק בקריירה העולמית שלהם כשהופיעו ב Womex: דודו טסה, האחיות A-WA, יסמין לוי, עידן רייכל, אבישי כהן, משפחת אלייב, אסתר רדא, ויקטוריה חנה ועוד.
רוצים להציע את המופע שלכם לנבחרת השופטים של womex ולהופיע ביריד עצמו?
שואוקייס ביריד חשיפה בינלאומי הוא חלומו הרטוב של כל מוזיקאי. זהו כלי שיווק משמעותי וכשיודעים לעבוד איתו הוא עשוי להיות שער חשוב לקריירה בינלאומית אשר בכוחו לקצר הליכים ולהגביר הזמנות למופעים מרחבי העולם. כשהרכב נבחר להופיע בשואוקייס סיכוייו לנסיקה בקריירה הבינלאומית עולים, ובתנאי שיידע להתנהל נכונה עם הזדמנות הפז שנקרתה בדרכו.
איך מתקבלים להופיע ב womex?
הנהלת וומקס מפרסמת מדי שנה (סביב פברואר – מרץ) קול קורא למוזיקאים והרכבים פעילים להגיש מועמדות להופיע ביריד החשיפה.
בלינק זה – תוכלו לעקוב אחר הקול הקורא ולהציע עצמכם להופעה על במת womex.
(ההרשמה להגיש מועמדות להופעה בוומקס 2023 נסגרה והיא תיפתח בפברואר 2024 לקראת היריד שייערך ב 2024).
ממליצים בחום לשים לב לקריטריונים הרשומים מעלה בפסקה ״כיצד בוחרת הוועדה האומנותית את המוזיקאים״ זו עשויה להיות מפת דרכים
שתכוון אתכם לעבוד לקראת פיתוח קריירה בינלאומית.
כשהרכב מתקבל לשואוקייס על במת womex
עוד בתהליך הרישום נדרש ממלא הבקשה לציין מקור מימון לחווית החשיפה בוומקס. פה מיוזיק פורט נכנסת לתמונה!
כללי המשחק בהופעת שואוקייס ביריד בינלאומי – כל ההוצאות על האמן. זאת אומרת שעל ההרכב שמתקבל להופעת שואוקייס ביריד לדאוג לכיסוי כל ההוצאות הכרוכות בקיום המופע: כרטיסי טיסה להרכב, מלונות, חומרי יח״צ, הפקה, השכרת חלל לפעילות ביריד עצמו וכו׳.
על מנת למצות את המקסימום מהחשיפה הגדולה, תמיכה בהרכבים מוזיקלים היא קריטית. כשהרכב ישראלי מתקבל להופיע ביריד, העמותה פועלת לסייע לו בהשגת תמיכה, לקשרו עם תומכים פוטנציאלים, עם משרד החוץ, נספח התרבות במדינה בה מתקיים היריד וכו׳.
מיוזיק פורט עושה ככל שביכולתה להגדיל , להרחיב את הייצוג הישראלי ביריד החשיפה, למשוך קהל פוטנציאלי ולמקד תשומת לב למוזיקאים הישראלים. הפעילות של העמותה בשני מישורים:
ביתן ישראלי – בביתן מוצגים שנים עשר הרכבים. באמצעות אלבום מעוצב, מסך פלסמה, אוזניות וטבלטים, קטלוג אונליין, מפגשים עם בעלי מקצוע פוטנצאלים ופעילות לפני היריד ואחריו כדי לדחוף ולקדם תכנים מישראל לזירת המוזיקה הבינלאומית.
נוכחות של ביתן ישראלי מעוררת תשומת לב, סקרנות וענין רב. המבקרים נוכחים לדעת שאף למוזיקאים הישראלים יש גוף תומך ומסייע.
משנכנס מבקר לביתן הישראלי, משמע הוא מתעניין, מעונין וסקרן בנוגע למוזיקאים הישראלים. הביתן מעודד את המבקרים להתעניין במוזיקאים מישראל, לארח אותם ולשבצם בתוכנייה האומנותית. הזדמנויות ליחסי עבודה בינלאומיים עולות על פני השטח וגוברות כשההיכרויות ויחסי הגומלין עם הקהילה הבינלאומית איתנים וטובים.
תמיכה בהרכב הישראלי שהתקבל להופיע בוומקס – כדי להציג חזית אחידה ושיתופית העמותה תומכת בשואוקייס הישראלי שמוצג (במידה ונבחר באותה שנה) וזאת בהתאם למשאבים שהצליחה לגייס באותה שנה.
תמיכה ביוסי פיין ובן אילון, ההרכב הישראלי שנבחר לשואוקייס ב 2019, וומקס, פינלנד
במידה ולא התקבלתם להציג על במת וומקס ולא התקבלתם להיחשף בביתן הישראלי, תמיד אפשר לבקר באופן עצמאי. אוהבי מוזיקה מכל העולם, מוזיקאים רבים, בעלי מקצוע ודמויות מפתח, כולם יחד תחת קורת גג אחת מנסים להתחבר ולהתחברת במשך כמה ימים ספורים של מפגש שנתי.
הקשר האנושי בירידי החשיפה הוא לב העניין. עבודה והשקעה לטווח ארוך עשויות להניב תוצאות שלא חלמתם עליהן.
הנוכחות בירידי חשיפה מאפשרת לכם קודם כל להתערבב, או במילים אחרות מינגלינג: להכיר מקרוב ובאופן אישי את אנשי התעשייה של מוזיקת העולם, להתעדכן מה קורה בזירה הבינלאומית, וכו׳. אם מדובר בפגישות שקבעתם מבעוד מועד ועד שיחות “מסדרון” בתור לקפיטריה, יש לכם הזמנות להכיר, לדבר ולפגוש את הדמויות החשובות בתחום, פנים אל פנים, לא דרך מסך המחשב או מכשיר הנייד.
מעבר למפגש עם מקבלי ההחלטות, הנוכחות בוומקס מעניקה שני יתרונות אחרים, חשובים לא פחות:
מפגש עם מוזיקאים אחרים כמוכם מרחבי העולם, מהם אפשר ללמוד, לייצר שיתופי פעולה או קשרים אישיים שיכולים לשרת אתכם בעתיד.
כרטיס כניסה לזירה של הגדולים – כשאתם מבקרים בוומקס אתם למעשה נכנסים לאוקיאנוס עצום. דגיגים קטנים, כרישים, לוויתנים, הכל מהכל.
זו הזדמנות מצוינת להתוודע לתחום המקצועי מנקודת מאקרו ובאמצעותו לדייק את הפעילות שלכם, להבין לעומק כיצד לעבוד, עם מי כדאי להתחבר ובעיקר להתמקד בז׳אנר המוזיקלי שלכם. מוזיקאים רבים שמבקרים לראשונה ביריד מדווחים על תחושה של ״המוניות״, ״לא מוצא את עצמי״ לכן גם אם התחושה הראשונית שעולה היא דג קטן בים אינסופי, הנוכחות בוומקס היא שיעור מאלף ב”איך לעבוד נכון”: שיתופי פעולה. מיקוד. מקצוענות. יחסי אנוש.
עם זאת, חשוב לזכור, הנוכחות בירידי חשיפה היא ריצה למרחקים ארוכים. אין מדובר בנוסחת קסם.
נוכחות ביריד אחד לא תוביל אתכם לסיבוב הופעות מטורף ברחבי העולם. הביקור השנתי ביריד חשיפה כזה או אחר הוא כלי חשוב להשקעה ארוכת טווח קדימה. השקעה המחייבת הכנה מראש (ניהול מעקב מי יגיע, את מי חשוב לפגוש, עם איזה סוכן כדאי לקבוע פגישה וכו׳).
כך לומדים את התעשייה לעומקה, כך יוצרים קשרים, כך מתחזקים אותם, בונים מאגר סוכנים, מאגר פסטיבלים, חברות הפצה וכו׳.